SON TWEET

aliornek: yemek tarifleri için teşekkürler @kirlangic

FACEBOOK

Kırlangıç sıvı yağları hakkında daha fazla bilgi edinmek ve fırsatlardan yararlanmak için Kırlangıç Facebook sayfasını beğenin.

PAYLAŞ

Kırlangıç’ı sosyal medya üzerinden paylaşın.

PAYLAŞ

Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı ve uzun bir yaşam için bol bol taze sebze-meyve yemek, baklagillerden, kabuklu yemiş ve yağlı tohumlardan önemli ölçüde tüketmek, kırmızı etten ziyade balık ve tavuğu tercih etmek, süt ve süt ürünlerini orta derecede tüketmek, Güneş’in yararlı etkilerinden faydalanmak ve en önemlisi bitkisel sıvı yağları, özellikle kalp dostu olduğu kanıtlanmış zeytinyağı tüketmek gerekir. Hangi besini ne kadar tüketmemiz gerektiğini besin piramidine bakarak öğrenebiliriz.

Dengeli beslenmek ve sağlığımızı korumak için yağ tüketmemiz gerekir, çünkü örneğin vücudumuz için gerekli vitaminlerden A, D, E ve K vitaminleri sadece yağda çözünür.

Vücut için en faydalı yağlar, zeytinyağı başta olmak üzere bitkisel sıvı yağlardır. Bitkisel sıvı yağları tercih eden Akdeniz ülkelerinde kalp rahatsızlıklarının daha seyrek görülmesinin sebebi, bitkisel sıvı yağların kalbimiz için çok faydalı doymamış yağ içermesidir.

Kırlangıç Ürünler

En yaygın kullanılan bitkisel sıvı yağlar, zeytinyağı, ayçiçek yağı ve mısır yağıdır. Kırlangıç Zeytinyağları, Kırlangıç Ayçiçek Yağı ve Kırlangıç Mısır Yağı, bitkisel yağların sağlığını Kırlangıç güvencesiyle mutfaklarınıza taşır.

• Zeytinyağı: Zeytin ağacının meyvesinden mekanik veya fiziksel işlemlerle elde edilir. Bir anlamda meyve suyudur.
• Ayçiçek yağı: Ayçiçeği tohumlarının işlenmesinden elde edilir.
• Mısır yağı: Mısır tanelerinin işlenmesinden elde edilir.

Sağlığımız İçin Vitamin Ve Mineraller

Besin piramidini temel alarak taze sebze-meyve, ot, baklagil, kabuklu yemiş, yağlı tohum, et, tavuk, balık, süt ve süt ürünleri ve yağ gibi vitamin ve mineral açısından çok zengin besinleri tüketiyoruz, ancak vitamin ve mineral eksikliği yaşamamak için vücudumuzun ihtiyaç duyduğu bu vitamin ve minerallerin ne işe yaradıklarını ve hangi besinlerde bulunduklarını bilmemizde fayda var.
Vitaminler hakkında bilgi edinmek için tıklayın.
Mineraller hakkında bilgi edinmek için tıklayın.

Sağlığın ve Lezzetin Kaynağı Otlar ve Baharatlar

Otlar ve baharatlar, doğanın bize sunduğu sağlık ve lezzet kaynaklarıdır. Şifalı etkilerinin yanı sıra yemeklerin lezzetini artırma amacıyla kullanılır, demlenerek çay olarak da tüketilebilir. Yemeklerinize tat, renk ve biraz da ilham katmak ya da doğanın sunduğu şifaya kavuşmak istiyorsanız Otlar ve Baharatlar bölümümüzde bitkilerin şifalı dünyasını keşfedebilirsiniz.